وزیر ارتباطات خبر داد؛

راه اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از دستگاههای اجرایی

راه اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از دستگاههای اجرایی

مینی کامپیوتر: به گزارش مینی کامپیوتر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: راه اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاههای اجرایی کشور منجر به حفظ کرامت مردم خواهد شد.



به گزارش مینی کامپیوتر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه بررسی پیشرفت کار سامانه نظرسنجی خدمات حضوری و غیرحضوری دولت با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و میثم لطیفی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و تعدادی از معاونان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.
پس از عرضه گزارش میزان پیشرفت کار سامانه نظرسنجی خدمات حضوری و غیرحضوری دولت توسط محمد خوانساری، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات با تقدیر از پیشرفت های انجام شده با تکیه بر لزوم راه اندازی هرچه سریع تر این سامانه اظهار داشت: راه اندازی سامانه ای برای پایش رضایت از خدمات و کارکنان دستگاه های اجرایی منجر به حفظ کرامت مردم خواهد شد.
وی اضافه کرد: این سامانه و اعلام عمومی بازخوردها، شامل رضایت و یا نارضایتی از خدمت و یا کارمند باید در ارزیابی های دستگاه های اجرایی و یا کارکنان اثربخش شود و با تنبیه و یا تشویق، رضایت مندی مردم از دستگاه های اجرایی را افزایش داد.
زارع پور فرهنگ سازی و برنامه سازی های رسانه ای با کمک صداوسیما را یک اقدام مهم برای همه گیری این سامانه و جلب مشارکت مردم در ارزیابی ها از خدمات یا کارکنان دستگاه های اجرایی دانست.
وزیر ارتباطات همینطور بر لزوم اطلاع رسانی عمومی نتایج ارزیابی ها و نظرسنجی ها تاکید کرد تا به قول او مردم ببینند مشارکت آنها در ارزیابی های خدمات یا کارکنان دستگاه های اجرایی تشریفاتی نیست.
زارع پور، شناسایی ظرفیت های موجود برای تسریع در تکمیل راه اندازی این سامانه و همینطور شناسایی موانع در سطوح ملی، استانی و همینطور دستگاهی و کنار زدن آنها در کمترین زمان ممکن جهت راه اندازی رسمی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه های اجرایی کشور را مورد توجه قرار داد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور هم در این نشست بر لزوم فرهنگ سازی به منظور جلب مشارکت مردم در این سامانه تاکید کرد و خواهان طراحی مسیرهای مختلف با هدف امکان عرضه نظرات مردم از خدمات و دستگاه های اجرایی شد.
لطیفی همینطور بر اهمیت وجود داشبورد مدیریتی به منظور دریافت گزارش های لحظه ای از نتایج نظرسنجی ها و ارزیابی ها تاکید کرد.
در پایان این جلسه مقرر شد با تشکیل کارگروهی متشکل از معاونان و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور، ظرف مدت کوتاهی ضمن احصا ظرفیت ها و موانع پیش رو، سامانه نظرسنجی خدمات حضوری و غیرحضوری دولت که قبلا به صورت آزمایشی بکارگرفته شده بود، به صورت پایلوت در یک استان و یا یک دستگاه اجرایی با گستره ملی، در چارچوب تکمیل تری عرضه شود. در پایلوت راه اندازی شده، یک بارکد دو بعدی مختص هر خدمت برای هر کارمند عرضه می شود تا رجوع کنندگان به سادگی بتوانند نسبت به ارائه نظر خود در مورد آن اقدام نمایند.
بنابراین گزارش، در امتداد اجرای دستور رئیس جمهوری در خصوص راه اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه های اجرایی کشور و پیرو مفاد جلسه شورای عالی اداری به منظور اجرای اقدامات مندرج در سند تحول دولت مردمی جهت سنجش رضایتمندی شهروندان و خدمت گیرندگان و ارزیابی کیفیت عرضه خدمات توسط کارکنان دستگاه های اجرایی، وزارت ارتباطات و سازمان اداری استخدامی متولی راه اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه های اجرایی کشور شده اند.

1401/08/29
15:21:55
5.0 / 5
360
تگهای خبر: خدمات , فناوری , كیفیت , وزیر ارتباطات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
مینی کامپیوتر