ساخت كولر آبی با ۵۰ درصد سرمایش بیشتر توسط دانش بنیان های ایران

ساخت كولر آبی با ۵۰ درصد سرمایش بیشتر توسط دانش بنیان های ایران

به گزارش مینی کامپیوتر یک شرکت دانش بنیان در کشورمان، موفق به ساخت کولرهای دومرحله ای جدید با خصوصیت صرفه جویی ۳۵ درصد کاهش مصرف آب و ۴۴ درصد کاهش مصرف برق با افزایش ۵۰ درصدی سرمایش نسبت به کولرهای آبی شد.


مهدی خیرالدین روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا با بیان اینکه، این شرکت دانش بنیان با در اختیار داشتن کادری متخصص و مجرب فعالیت خویش را در سال ۱۳۸۷ در زمینه بهینه سازی تجهیزات مصرف کننده انرژی و انرژی های نو شروع کرده است، اضافه کرد: ما همواره با جذب و تشویق نیروهای خلاق و پویا تلاش بر ایجاد فضایی اثربخش برای پرورش ایده های باارزش و توسعه آنها تا محصول نهایی داشته ایم.
وی ضمن اشاره به واقع شدن کشورمان در منطقه خشک و بروز خشکسالی های مختلف در ایران، اظهار نمود: طبق پیشبینی دانشمندان، دمای زمین روز به روز در حال افزایش می باشد و بنابراین فناوری های سرمایشی اهمیت بیشتری پیدا کرده اند.
خیرالدین در ادامه، تولید و بومی سازی محصولاتی را که در شرایط فعلی خرید آنها برای مردم صرفه اقتصادی داشته باشد، بسیار مهم خواند و اظهار داشت: اگر محصولی بسیار پیچیده را بومی سازی نماییم و قیمت آن نجومی باشد، بدون شک آن محصول بازار مناسبی نخواهد داشت.
وی ضمن اشاره به طراحی و تولید کولر دو مرحله ای از جانب این شرکت دانش بنیان اظهار نمود: این محصول در واقع فرآیندی نوین در سیستم های سرمایش تبخیری است که راندمان این محصول را به صورت قابل ملاحضه ای بالا می برد.


مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه، سیستم سرمایش دومرحله ای طراحی شده از جانب این شرکت فناور حاصل اختراع فرایند سرمایش دومرحله ای است، اضافه کرد: این محصول حاصل نتیجه سه سال تلاش تیم تحقیقاتی این شرکت با هدف افزایش راندمان سرمایی کولرهای آبی است.
وی با بیان اینکه، نمونه آزمایشی کولر دومرحله ای این شرکت از جانب مراجع ذیربط همچون سازمان ملی استاندارد تست و آزمایش شده است، اظهار داشت: نمونه های نیمه صنعتی آن هم در ابعاد مختلف طراحی و ساخته شده و تحت شرایط استاندارد مورد آزمایش قرار گرفته است.
خیرالدین با تکیه بر اینکه، کولر دومرحله ای این شرکت از خصوصیت حداقل ۵۰ درصد سرمایش بیشتری نسبت به محصولات مشابه دیگر برخوردار می باشد و رده انرژی A را دریافت کرده است، اضافه کرد: در شرایط دمایی که کولر آبی در دمای ۱۲ درجه سانتیگراد خنکی مناسبی دارد، می توانیم تا دمای ۲۰ درجه سانتیگراد خنکی مناسبی از این کولر دریافت نماییم.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، خصوصیت صرفه جویی ۳۵ درصد کاهش مصرف آب و ۴۴ درصد کاهش مصرف برق را از دیگر خصوصیت های این کولر آبی عنوان نمود.
وی با بیان اینکه، محصول خیلی خوب از بازار پاسخ گرفته است، اضافه کرد: به نحوی که در مناطقی که امکان استفاده از کولرهای آبی وجود دارد، این محصول به علت این که خنکی بیشتری دارد و مزایای دیگر آن کاهش مصرف برق و آب است، جایگزین کولر گازی شده است.
خیرالدین در ادامه، سادگی، قیمت تمام شده مناسب و طراحی کاربردی را از مزیت های دیگر کولر نام برد و خاطرنشان کرد: این محصول درحال توسعه نهایی جهت ورود به بازار برای مصرف داخل و صادرات محصول به کشورهای همجوار است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به اینکه، بدنه این کولر دومرحله ای فلزی است، اظهار داشت: طراحی کولر به شکلی است که با آب تماس نخواهد داشت و عمر بسیار بالاتری نسبت به کولرهای آبی موجود دارد و مخزن آن داخل بدنه و پلیمر است و نوع طراحی به شکلی است که تأثیر آفتاب و گرما را می کاهد ضمن این که دسترسی و تعمیر آن بسیار ساده تر است.
خیرالدین درمورد قیمت این کولر دومرحله ای هم خاطرنشان کرد: قیمت نوع هفت هزار این کولر حدود ۱۱ میلیون تومان است این در شرایطی است که بعنوان مثال یک کولر سلولوزی یا پلیمری در بازار با قیمت های بیشتری فروخته می شوند.


وی همینطور افزود: این شرکت دانش بنیان بر مبنای سفارشات هم کولر دومرحله ای در سایزهای مختلف طراحی و تولید می کند، اظهار داشت: البته بیشترین فروش ما کولر هفت هزار است که تا ۱۵۰ متر محیط را پوشش می دهد.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان همینطور با بیان اینکه، نوع موتور طراحی شده برای این کولر هم دو نوع است و ۱۰۰ درصد کولر همچون موتور آن ایران ساخت است، اضافه کرد: یک نوع موتورهای متداول بازار است و دومی موتورهای بدون تسمه است که مستقیم معکوس گر (اینورتردار) هستند و مصرف برق را بیشتر پایین می آورد.
وی اظهار داشت: هم اکنون این شرکت درحال کار روی محصولات جدیدتری مانند هواساز خانگی با خصوصیت گرمایش و سرمایش همزمان است که امیدواریم این محصول هم با استقبال خوب مصرف کننده مواجه شود.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان همینطور توسعه کلکتورهای متمرکزکننده خورشیدی به منظور کاربرد در سیستم های سرمایش خورشیدی را از دیگر دستاوردهای این شرکت فناور نام برد.



منبع:

1400/04/15
13:03:15
5.0 / 5
846
تگهای خبر: استاندارد , تولید , دانشگاه , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
مینی کامپیوتر