در همایش ملی و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته مطرح شد:

175 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در كشور فعال است

175 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در كشور فعال است

به گزارش مینی کامپیوتر مدیر طرح شبکه محصول سالم از مزرعه تا سفره اعلام نمود: بر مبنای آمارهای موجود بیشتر از ۱۷۵ مزرعه فعال در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در ۲۱ استان کشور فعالیت دارند


ششمین همایش ملی و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور فعالان دانش بنیانی و نمایندگانی از صنایع مرتبط برگزار شد تا چالش ها عرضه و روش های فناورانه پاسخ گویی به آنها عرضه شود.
مدیرطرح شبکه محصول سالم از مزرعه تا سفره درباره برگزاری این رویداد، اظهار داشت: این همایش با محورهای «بررسی وضعیت تولید ماهیان خاوریاری در ایران و جهان»، «صادرات، بازارهای هدف و چالش ها»، «مدیریت بهداشت، بیماری و تغذیه»، «استانداردسازی در صنعت خاویار» و غیره برگزار شد.
محمود شایسته اضافه کرد: برای برگزاری این رویداد، سازمان های شیلات، دامپزشکی، موسسه علوم تحقیقات شیلاتی، کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار آبزیان هم مشارکت داشتند.
مدیر طرح شبکه محصول سالم از مزرعه تا سفره همینطور اظهار داشت: یکی از برنامه های جنبی این رویداد برگزاری نمایشگاهی از دستاوردها و نیازهای فناورانه این حوزه بود که آخرین محصولات را به معرض نمایش گذاشته بود.
شایسته افزود: بر مبنای آمارهای موجود بیشتر از ۱۷۵ مزرعه فعال در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در ۲۱ استان کشور فعالیت دارند که با توسعه پرورش ماهیان خاویاری و توسعه صادرات می توانیم تولید این محصول را در استانهای کشور افزایش دهیم.
وی ضمن اشاره به این که در سالهای اخیر در بعضی نقاط کشور، پرورش ماهیان خاویاری در قفس دریا در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: این کار کمک بزرگی برای ارتقای تغذیه جامعه و غنی سازی سفره های مردم خواهد داشت.
شایسته اضافه کرد: شبکه سازی، هوشمندسازی، رهگیری این محصول راهبردی با گرید بندی و مدیریت زنجیره تأمین می تواند ایران را به جایگاه ویژه خود در صادرات خاویار برساند و ماهی خاویاری می تواند یکی از نمادهای ملی ایران باشد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه محصول سالم(طرح شمس) با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی، بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات برای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی غذایی منجر به افزایش اعتماد مردم به سلامت محصولات و ترویج سبک زندگی سالم تشکیل شد.
این شبکه با مشارکت شرکت ها و گروه های کنشگر و اثرگذار بر زنجیره تأمین محصولات سالم به صورت داوطلبانه تشکیل شد که هر یک از اعضا نقش موثر و معینی در دستیابی به اهداف و مأموریت های شبکه ایفا خواهد نمود.



منبع:

1400/05/03
13:16:20
5.0 / 5
207
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
مینی کامپیوتر