تولید پوشش های سرامیکی دمای بالا به روش ترمال اسپری به همت دانش بنیان ها

تولید پوشش های سرامیکی دمای بالا به روش ترمال اسپری به همت دانش بنیان ها

به گزارش مینی کامپیوتر یک شرکت دانش بنیان با دریافت تسهیلات تولید صنعتی صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید پوشش های سرامیکی دمای بالا به روش ترمال اسپری شد.


به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، رضا سلطانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارس پلاسما پوشش اظهار داشت: این شرکت تنها شرکت تولید کننده پوشش ضدسایش و خوردگی قالب های مسی شرکتهای فولادی در کشور است.
وی درمورد خصوصیت های این محصول عنوان کرد: در سیستم پوشش ترمال اسپری پودر مواد مذاب با سرعت بالا روی سطح قطعات پاشیده می شود که این پودر قطعات را در مقابل اکسیداسیون و خوردگی مقاوم می کند.
این فناور خاطرنشان کرد: این پوشش نسبت به سایش و خوردگی برای قالب های مسی شرکتهای فولادی هم کاربرد دارد که ما تنها تولید کننده این محصول برای شرکتهای بزرگ فولادی هستیم. هدف ما عرضه خدمات مناسب به صنایع در مواردی همچون خوردگی در دمای بالا، سایش در شرایط سخت و همینطور پوشش های سرامیکی برای حفاظت در دماهای بسیار بالا و یا عایق سازی الکتریکی قطعات توسط این پوشش های سرامیکی است.
سلطانی افزود: این پوشش می تواند محصول را نسبت به خوردگی و اکسیداسیون در دمای بالا مقاوم کند و برای صنایع دیگری چون نفت، پتروشیمی، پالایش و توربین های گازی کاربرد دارد ازاین رو طیف وسیعی از صنایع می توانند از این پوشش برای بالا بردن عمر قطعات خود استفاده کنند.
وی درمورد واردات این محصول اظهار داشت: همچنان میزان قابل توجهی از این محصول به کشور وارد می شود اما ما با شرکت فولاد مبارکه اصفهان قرارداد همکاری داریم و آنها برای حفاظت از قالب های خود که همگی وارداتی هستند از این پوشش استفاده می نمایند که در این صورت عمر قالب آنها تا سه برابر بالا می برد. ازاین رو برای شرکتهای فولاد ساز ارزش افزوده بوجود می آورد.
مدیرعامل شرکت پارس پلاسما پوشش در مورد برنامه های آینده این شرکت توضیح داد: تصمیم گرفتیم که در تولید قطعات و افزایش کارایی قطعات مورد نیاز صنعت فولاد ورود نماییم. ما یک سیستم ساده نداریم. البته در ابتدا از یک سیستم ساده شروع کردیم و به مرور سیستم پلاسما هم به فرایند ما افزوده شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، سلطانی در مورد مزیت رقابتی شرکت متبوع خود با رقبای داخلی تصریح کرد: ما نماینده انحصاری شرکت جی تی وی آلمان در خاورمیانه برای فروش ماشین آلات، تجهیزات و مواد مصرفی هستیم. شرکت جی تی وی از پیشگامان صنعت سیستم های پوشش دهی حرارتی است که به صورت بین المللی به تولید و توسعه این گونه ماشین آلات مشغول به فعالیت است.
وی به تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره نمود و اظهارداشت: میزان تسهیلات مصوب صندوق نوآوری و شکوفایی برای محصول ما ۳۰۰ میلیون تومان بود اما به علت عدم وجود وثیقه مورد نیاز تنها از مجوز هیات علمی خود استفاده کردیم و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تولید صنعتی دریافت کردیم.

1400/12/16
09:13:16
5.0 / 5
709
تگهای خبر: تولید , خدمات , سیستم , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
مینی کامپیوتر