معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

تعیین حق السهم یک دهم درصدی برای اپراتورهای مشارکت کننده در توسعه فیبرنوری

تعیین حق السهم یک دهم درصدی برای اپراتورهای مشارکت کننده در توسعه فیبرنوری

رئیس سازمان تنظیم مقررات در تشریح سیاست های حمایتی دولت از توسعه فیبر نوری اظهار داشت: برمبنای مصوبه هیات وزیران، اپراتورهای FCP بجای سه درصد و شرکت مخابرات ایران بجای پنج درصد برای ارائه خدمات فیبر نوری، یک دهم درصد حق السهم پرداخت می کنند.


به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، صادق عباسی شاهکوه در دومین نشست هم اندیشی گسترش زیرساخت های ارتباطی پهن باند ثابت با تاکید بر توسعه فیبر نوری (FTTx) گفت: این میزان حق السهم به شرطی اعمال می شود که از شروع سال ۱۴۰۱ درآمد خرده فروشی در زمینه FTTP (یک اتصال کابل فیبر نوری خالص است که از یک ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) بطور مستقیم به خانه یا محل کار کاربر منتقل می شود) در صورت های مالی حسابرسی شده آنها، تفکیک شده باشد.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: حوزه عمده فروشی خدمات FTTP نیز بر طبق این مصوبه بطور کلی مشمول حق السهم نمی گردد و این مساله می تواند شرایط خوبی برای شرکت مخابرات ایران برای ارائه خدمات عمده فروشی فراهم آورد.
وی با اشاره به تصویب بند پیشنهادی وزارت ارتباطات در قانون بودجه ۱۴۰۱ در خصوص استفاده از امکانات زیرساختی سایر دستگاهها اظهار داشت: برمبنای قانون بودجه، استفاده از امکانات سایر دستگاهها باید با تعرفه های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باشد. پیش نویس این مصوبه با مشارکت دارندگان پروانه ارتباطات ثابت باید به نحوی تدوین شود که هم تعرفه ها منطقی و منصفانه باشد و هم مانعی برای ارائه امکانات مازاد دستگاهها ایجاد نشود.
عباسی شاهکوه با اشاره به بازبینی مصوبه پروانه همگرای شبکه و خدمات ارتباطی (CNSP) اشاره کرد: اصلاحات مصوبه CNSP نیز با هدف این که پروژه فیبرنوری به نحو مناسبی اجرائی شده و منابع مالی آن تامین گردد، با مشارکت دارندگان پروانه ارتباطات ثابت و سیار انجام شده و درحال نهایی شدن است.
وی اضافه کرد: در بازبینی این مصوبه، چارچوب های پوشش اپراتورها به شکلی تغییر کرده است تا هزینه ها کم شده و بتوانیم بصورت اقتصادی به هدف مصوب دسترسی ۸۰ درصد خانوارها به فیبر نوری برسیم. ضمن این که در کنار دسترسی تا شعاع ۵۰۰ متری خانوارها، برای اتصال کاربران به این خدمات، یارانه ای پیش بینی شده است تا اتصال حداقل ۳۰ درصدی کاربران به فیبر نوری، در آخر پروژه نیز محقق شود.
نحوه تقسیم کار بین اپراتورها برای پوشش فیبر نوری در مناطق مختلف کشور، تخصیص منابع مالی، استفاده از یارانه های پیش بینی شده، تعامل با شهرداری و توانیر برای اجرای قانون استفاده از امکانات و زیرساخت های موجود از مطالبی بود که در این جلسه با حضور رئیس و معاونان رگولاتوری و مدیران اپراتورهای ثابت، مطرح و نظرها و دیدگاه های اپراتورها بررسی گردید.

1401/01/24
13:14:49
5.0 / 5
445
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , شركت , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
مینی کامپیوتر