افزایش سرعت پاسخگویی به شکایات وزارت علوم با راه اندازی سامانه جدید پاسخگویی

افزایش سرعت پاسخگویی به شکایات وزارت علوم با راه اندازی سامانه جدید پاسخگویی

به گزارش مینی کامپیوتر، مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت عتف ضمن اشاره به راه اندازی سامانه جدید پاسخگویی به شکایات در این وزارت اظهار داشت: در سامانه جدید سرعت پاسخگویی به شکایات بالا رفته است.


به گزارش مینی کامپیوتر به نقل از ایسنا، حامد کرمی گفت: سامانه ای که قبل از این در وزارت علوم برای پیگیری شکایات طراحی شده بود، از نظر نرم افزاری محدودیت هایی داشت که در سامانه جدید برطرف شده و قابلیت های کاربردی با هدف دقت و سرعت در پاسخگویی به آن افزوده شده است.
وی ادامه داد: در سامانه جدید پاسخگویی به شکایات، کاغذ و رجوع حضوری به کلی حذف شده و دانشگاهیان می توانند در هر جایی از کشور مستنداتی را که در اختیار دارند در قالب شکایت به مفهوم ادعای نقض حق شخصی و سوء جریان در عملکرد مجموعه های وزارت عتف با احراز هویت و دریافت کد رهگیری ثبت کنند.
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم با اعلان اینکه افراد پس از ثبت شکایات می توانند از راه سامانه در جریان روند پیگیری پاسخ شکایت قرار گیرند، اظهار داشت: باتوجه به ثبت شماره موبایل و آدرس ایمیل، افراد لحظه به لحظه در جریان فرایند پاسخگویی به شکایت از راه دریافت پیامک و یا ایمیل قرار می گیرند. به این نحو که در آغاز ثبت شکایت پیامکی برای ایشان با کد رهگیری ارسال می شود و همینطور در آخر فرایند رسیدگی بمحض تنظیم و تایید پاسخ هم پیامکی بمنظور اطلاع رسانی پاسخ به متقاضی ارسال می گردد. همینطور گردش کار فرایند پاسخگویی به شکایت، در قالب نمودار برای مخاطب قابل رویت است.
وی ادامه داد: از مزیت های این سامانه می توان به این نکته اشاره نمود که شکایت بعد از ثبت و تایید دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات به شکل خودکار به رابط بازرسی دانشگاه ارجاع می شود و پاسخ شکایت توسط رابط در همین سامانه ظرف مدت قانونی درج خواهد شد و بعد از تایید نهایی، متن پاسخ برای متقاضی قابل مشاهده می باشد.
کرمی همینطور از دسته بندی شکایات اطلاع داد و اضافه کرد: شکایات در هفت عنوان اصلی در عرصه موضوعات در رابطه با آموزش عالی دسته بندی شده و ذیل هر عنوان موضوعات فرعی پیش بینی شده که موارد توسط دانشجویان، کارکنان، اساتید و اعضای هیأت علمی ثبت می شود و دانشگاه های هر شهر در قسمت مشخصات متشاکی به شکل مجزا نمایش داده می شود.
همینطور امکانی در سامانه پیش بینی شده که در صورت تمایل متقاضی، در روند رسیدگی به شکایت نام و مشخصات شاکی محفوظ و محرمانه می ماند و به اطلاع متشاکی رسانده نمی شود.
کرمی اشاره کرد: با توجه به این که این سامانه صرفاً جهت ثبت و پیگیری شکایات به راه افتاده است تقاضا داریم از ثبت موارد دیگر مانند درخواست، پیشنهاد و... خودداری شود و موارد مربوطه را صرفاً به واحد مربوطه ارسال نمائید. در این سامانه امکان بارگذاری مدارک و مستندات هم وجود دارد؛ بدین سبب کارشناسان این دفتر ابتدا ارزیابی اولیه از اعتبار شکایات و گزارش ها خواهند داشت.
مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات، اظهار داشت: در سامانه جدید، سرعت پاسخگویی به شکایات بالا رفته است و با ارجاع دقیق و سریع شکایت، رضایتمندی متقاضیان را به دنبال خواهد داشت.
سامانه جدید دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات به عنوان تنها درگاه دریافت شکایات و گزارشها از راه صفحه اصلی پرتال اطلاع رسانی وزارت علوم و یا آدرس https: //erp.msrt.ir از شروع اسفند ماه ۱۴۰۳ در دسترس عموم دانشگاهیان قرار گرفته است.



منبع:

1403/12/15
11:05:01
5.0 / 5
217
تگهای خبر: دانشگاه , كاربر , موبایل , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
لینک دوستان مینی كامپیوتر
مینی کامپیوتر