شروع ثبت نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی

شروع ثبت نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی

به گزارش مینی کامپیوتر، ثبت نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۴ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور شروع شد.


به گزارش مینی کامپیوتر به نقل از ایسنا، بر اساس تبصره (۲) ماده (۶۵۵) قانون آئین دادرسی کیفری، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار مصوب مورخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ و بند الف ماده ۴۷ بخشنامه اجرایی دفاتر و کانون خدمات الکترونیک قضایی مصوب سال ۱۴۰۱ ریاست قوه قضاییه، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درنظر دارد؛ از راه برگزاری آزمون تخصصی، انجام مصاحبه و بررسی صلاحیت، نسبت به صدور مجوز تاسیس دفترخدمات الکترونیک قضایی برای افراد واجد شرایط اقدام نماید.
متقاضیان، می توانند در مهلت مقرر و بعد از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، نسبت به ثبت نام برای شرکت در آزمون اقدام نمایند.
شرایط عمومی متقاضیان
- الزامات و شرایط متقاضیان برای تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضائی
الف - تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛
ب - پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
پ - تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام و اخلاق اسلامی؛
ت - داشتن حداقل بیست و چهار سال سن؛
ث - داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد؛
ج - عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی؛
چ - نداشتن سوء پیشینه موثر کیفری؛
خ - عدم اعتیاد به مواد مخدر؛
ح - عدم وابستگی به احزاب و گروهک های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران یا هواداری آنها؛
* تبصره: ملاک محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل، پایان/ معافیت از خدمت و سن متقاضی آخرین روز ثبت نام است.
شرایط اختصاصی متقاضیان
- صدور مجوز دفتر توسط مرکز منوط به احراز شرایط زیر است:
الف - داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته های حقوق (کلیه گرایش ها)، فقه و مبانی حقوق اسلامی (کلیه گرایش ها) و علوم قضایی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی یا مدرک سطح دو حوزوی یا بالاتر
ب - داشتن مدرک مهارت کار با کامپیوتر از مراجع معتبر؛ (گواهینامه مهارت کار با کامپیوتر ICDL از مراکز صلاحیتدار و دارای مجوز از سازمان فنی وحرفه ای کشور)
پ - داشتن حداقل سه سال سابقه کار مرتبط برای دارندگان مدرک کارشناسی یا سطح دو حوزه علمیه، دو سال برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه علمیه و یک سال برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی یا سطح چهار حوزه علمیه.
* تذکر مهم: سابقه کار در رابطه با مشاغل حقوقی و محاسبه مدت آن باید به تائید مرکز برسد.
* نکته مهم: بر مبنای ماده ۱۱ بخشنامه افراد زیر نمی توانند به عنوان مدیر در دفتر فعالیت کنند:
الف) مستخدمان دستگاه های مبحث ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران؛
ب) شاغلان به امر تجارت مبحث ماده (۲) قانون تجارت؛
پ) وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری؛
* تذکر؛ مسئولیت عدم پذیرش استعفای پذیرفته شده نهائی از دستگاه متبوع خود، بر مبنای قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور مجوز به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون است.
سهمیه و امتیاز قانونی
سهمیه رزمندگان و ایثارگران: باتوجه به قانون جامع خدمات به ایثارگران و در اجرای مفاد ماده ۵۹ مکرر قانون مذکور، ۳۰ درصد از سهمیه صدور مجوز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به افراد دارای شرایط ذیل و بدون لحاظ شرط سنی و بارعایت الزامات مندرج در قسمت اول این دفترچه (شرایط عمومی متقاضیان دریافت مجوز دفتر) اختصاص می یابد.
الف) فرزندان و همسران شهدا
ب) جانبازان با حداقل ۱۰ درصد
پ) آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و همسر و فرزندان آنان
ت) رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه
ث) همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر
ج) فرزندان رزمندگان که حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه دارند.
تذکرات مهم:
تذکر ۱: مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه عبارتند از:
۱. معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
۲. معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی شامل مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
۳. معاونت توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران.
تذکر ۲: اعمال سهمیه و امتیازات قانونی مبحث این بخش منوط به درخواست داوطلب است. متقاضیان باید در زمان ثبت نام نسبت به تعیین وضعیت ایثارگری خود اقدام نمایند. بدیهی است بعد از پایان مهلت ثبت نام و یا بعد از برگزاری آزمون، هیچ گونه اقدامی درمورد اعمال سهمیه ایثارگری مقدور نیست.
تذکر ۳: مناطق عملیاتی بر مبنای مصوبه شورای عالی دفاع تعیین می شود.
تذکر ۴: همسران رزمندگان (متقاضیانی که همسران آنان فقط دارای شرط مدت حضور در جبهه هستند)، مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نیستند.
تذکر ۵: کد پیگیری ۱۲ رقمی ارگان استفاده کننده از سهمیه رزمندگان (حسب مورد سپاه پاسداران و یا نیروهای مسلح) برای هر آزمون و هر سال متفاوت می باشد. بنابراین متقاضیان باید برای این آزمون، کدپیگیری جدید از ارگان ذیربط دریافت نمایند.
تذکر ۶: شرط استفاده از مزایای ایثارگران و رزمندگان مطاق ماده ۵۹ الحاقی، برخورداری از شرایط مندرج در بخشنامه اجرایی دفاتر وکانون خدمات الکترونیک قضایی، منطبق با سایر ضوابط و شرایط قانونی صدور پروانه شامل شرایط ایجابی و سلبی باشد.
تذکر ۷: سهمیه ایثارگری در سامانه ثبت نام سازمان سنجش آموزش کشور مشخص شده است. داوطلب مشمول ملزم به تکمیل اطلاعات در زمان ثبت نام بوده و احراز نهائی واجد شرایط بودن ایثارگران(گواهی ایثارگری صادره از مراجع ذی ربط) بعد از برگزاری آزمون کتبی با مرکز است.
تذکر ۸: ایثارگران متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگری برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور، ضروری است ابتدا اطلاعات خویش را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت کرده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأیید شود.
مواد امتحانی آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۴
آزمون کتبی به شکل تستی چهار گزینه ای و ضرایب به شرح زیر است:


مراحل ثبت نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۴
الف) مدارک مورد نیاز ثبت نام:
۱- تکمیل تقاضانامه اینترنتی
۲- پرداخت هزینه ثبت نام آزمون به مبلغ ۵ میلیون ریال (معادل پانصد هزار تومان) به صورت الکترونیکی از راه درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjsh.org
۳- فایل عکس اسکن شده: متقاضی باید یک قطعه عکس پرسنلی خویش را با مشخصات زیر اسکن کرده و فایل آنرا برای ثبت نام اینترنتی آماده کند:
۱-۳- عکس ۴ × ۳ که امسال گرفته شده باشد (عکس تمام رخ)
۲-۳- عکس اسکن شده فقط باید با در چارچوب JPG باشد.
۳-۳ - اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ × ۲۰۰ باشد.
۴-۳- تصویر متقاضی باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
۵-۳- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد. تا حد امکان عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره ۱: اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و...) قابل قبول نیست و داوطلبان ضروری است از اصل عکس مطابق توضیحات فوق اقدام نمایند.
تبصره ۲: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره ۳: درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از او سلب می شود.
تذکر مهم: باتوجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در مورد اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این مساله اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنان توسط دیگران به انجام می رسد رخ داده است. تأکید می شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنند تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نشود. در صورت ارسال عکس اشتباهی از سوی متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
ب) زمان و نحوه ثبت نام:
۱) متقاضیان ثبت نام در آزمون در صورت داشتن شرایط مندرج در اطلاعیه می توانند از امروز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ تا شنبه سوم خردادماه ۱۴۰۴ به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.saniesh.org رجوع و ضمن مطالعه دقیق آگهی آزمون، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
در انتها ثبت نام به هر یک از متقاضیان کد رهگیری عرضه خواهد شد که ضروری است تا پایان تمامی مراحل آزمون این کد را نگهداری کنند. همچنین یادآور می شود ثبت نام منحصراً به شکل الکترونیکی است و ضروری است متقاضیان از راه درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.ثبت نام به غیر از روش فوق قابل پذیرش نبوده و به آن ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۲) پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ ۵ میلیون ریال (معادل پانصد هزار تومان) به شکل الکترونیکی از راه کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب به انجام می رسد.
۳) متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. ضمناٌ سفارش می شود متقاضیان از موکول کردن ثبت نام به روزهای پایانی مهلت مذکور اجتناب کنند.
تذکر مهم: به ثبت نامهای ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی شود.
زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۴
کارت شرکت در آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۴ از روز سه شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۴ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
آزمون در روز جمعه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۴ باتوجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در تهران و برخی مراکز استان انجام خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی متقاضیان خواهد رسید.
تذکرات خیلی مهم
بعد از برگزاری آزمون، نمرات داوطلبان به تفکیک دروس عمومی و تخصصی محاسبه و حدنصاب، معادل (حداقل ۷۰ درصد نمره میانگین یک درصد حائزان بالاترین نمره تراز) با ارزش وزنی ۴۰ درصد برای دروس عمومی و ۶۰ درصد برای دروس تخصصی محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار می گیرد.
تبصره: برای ایثارگران نمرات داوطلبان به تفکیک دروس عمومی و تخصصی محاسبه و حدنصاب، معادل حداقل ۶۰ درصد نمره میانگین یک درصد حائزان بالاترین نمره تراز است.
* نمره کل نهائی با وزن ۶۰ درصد برای آزمون کتبی و ۴۰ درصد برای مصاحبه، محاسبه می گردد.
ثبت نام و شرکت در آزمون و احراز حدنصاب، حقی برای متقاضی ایجاد نمی کند؛ بدیهی است پذیرش نهائی بعد از قبولی در مصاحبه تخصصی و احراز صلاحیت داوطلب با تائید مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه برای دریافت مجوز بهره برداری دفاتر برپایه اولویت راه اندازی دفاتر به تشخیص مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خواهد بود.
باتوجه به لزوم احراز شرایط شغلی و تحصیلی صرفاٌ رشته و گرایش های تحصیلی مندرج در این آگهی مورد تایید بوده و عرضه هر گونه گواهی جهت تطبیق رشته و مقطع تحصیلی پذیرفته نمی گردد. بدین جهت در مورد متقاضیانی که در مرحله بررسی مدارک واجد شرایط مندرج در آگهی نباشند، فرآیند بررسی وضعیت داوطلب متوقف شده و از این جهت هیچ گونه حقی برای وی پذیرفته نیست.
با توجه به این که مدارک عرضه شده صرفا در مورد متقاضیان دارای حد نصاب بررسی می شود بنابراین در صورتیکه مدارک داوطلب با اطلاعات ثبت شده و شرایط مندرج در این آگهی مغایرت داشته باشد از ادامه بررسی وضعیت متقاضی خودداری شده و در هرمرحله از فرآیند پذیرش که باشد حذف خواهد شد.
مسئولیت ناشی از ثبت اطلاعات اشتباه یا عرضه مدارک ناقص به عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله محرز شود اطلاعات عرضه شده خلاف واقع ویا داوطلب فاقد شرایط مندرج در آگهی بوده، از انجام مراحل بعدی محروم می شود.
با اختیار حاصل از اصل ۱۵۸ قانون اساسی و بر مبنای نیاز حوزه های قضایی، مرکز در صورت لزوم می تواند محل تاسیس دفتر را باتوجه به رتبه پذیرفته شدگان به شهر دیگر از همان استان یا شهر های مجاور از استان دیگر تغییر دهد.
پذیرفته شدگان آزمون سال ۱۴۰۱ دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که ظرف مهلت تعیین شده از جانب معاونت خدمات الکترونیک قضایی مبادرت به راه اندازی دفتر نکردند در این مرحله حق انتخاب شهر پذیرفته شده قبلی را به عنوان محل تاسیس دفتر ندارند.
اسامی پذیرفته شدگان نهائی بعد از تأیید مراجع ذیصلاح از راه درگاه www.azmoon.eadl.ir به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
لیست مشاغل مرتبط جهت احراز سابقه شغلی داوطلبان دفاتر
۱) دارندگان پایه قضایی و معادل آن؛
۲) تمامی کارکنان دادگستری مشروط به داشتن ابلاغ یا حکم داخلی بر مبنای اشتغال در شعب واحدهای قضایی شامل شعب پژوهش، دادگاه و اجراء، همینطور مدیران و معاونین دفتر کل و کارشناسان قضائی؛
۳) تمامی اعضای اصلی و افتخاری شورای های حل اختلاف و کارکنان شاغل در شعب رسیدگی کننده یا اجرای احکام و مدیران و معاونین دفتر کل؛
۴) تمامی مسئولان امور حقوقی و قراردادهای دستگاه های اجرایی و مؤسسات عمومی و خصوصی و نهادها؛
۵) اساتید رشته حقوق (کلیه گرایش ها) فقه ومبانی حقوق اسلامی (کلیه گرایش ها) و علوم قضایی در دانشگاهها و مؤسسات آموزشی معتبر
۶) کارکنان دستگاه های اجرایی، مؤسسات عمومی و نهادها مشروط به داشتن پست سازمانی نماینده حقوقی یا کارشناس حقوقی و امور دعاوی؛
۷) سردفتران، دفتریاران و سند نویسان دفاتر اسناد رسمی و سردفتران ازدواج و طلاق؛
۸) کارکنان دفاترخدمات الکترونیک قضایی؛
۹) مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره مؤسسات حقوقی (منوط به احراز فعالیت حقوقی در موسسه)؛
۱۰) وکلاء و کارشناسان رسمی دادگستری؛
۱۱) نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛
۱۲) محققان و محققان رشته حقوق؛
۱۳) مامورین نظامی و انتظامی و سایر کارکنان دستگاهها منوط به داشتن کارت ویژه ضابط دادگستری مبحث تبصره ۲ ماده ۳۰ قانون آئین دادرسی کیفری.
۱۴) مسئول و نماینده قضایی دفتر حمایت قضایی ایثارگران؛
* تذکر: احراز سابقه اشتغال در قسمت خصوصی منوط به عرضه مدرک معتبر از قبیل فهرست حقوق و بیمه است.






منبع:

1404/02/29
10:20:35
5.0 / 5
37
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , دانشگاه , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
لینک دوستان مینی كامپیوتر
مینی کامپیوتر