سریع ترین هیوندای تاریخ رونمایی گردید، عکس

سریع ترین هیوندای تاریخ رونمایی گردید، عکس

مینی کامپیوتر: هیوندای آیونیک 6 N با 640 اسب بخار قدرت، شتاب صفرتاصد 3.2 ثانیه و حالت دریفت، آمادهٔ رقابت با سدان های اسپرت بازار است.


به گزارش مینی کامپیوتر به نقل از خبر آنلاین، سه سال بعد از نمایش نسخه کانسپت، هیوندای سرانجام نسخه تولیدی سدان الکتریکی پرقدرت خودرا معرفی نمود. آیونیک ۶ N که مقرر است نخستین نمایش عمومی خودرا در فستیوال سرعت گودوود تجربه کند، خیلی از خاصیت های جذاب کانسپت RN۲۲e را به واقعیت مبدل کرده است. این سدان الکتریکی پرقدرت که از برادرش، آیونیک ۵ N، الهام گرفته، مملو از خاصیت هایی است که مستقیماً برای علاقمندان به رانندگی طراحی شده اند. آیونیک ۶ N بر پایه مدل فیس لیفت شده اخیر تولید شده و چراغ های بحث برانگیز سدان اصلی را کنار گذاشته و بجای آن از چراغ های باریک و دوقسمتی بهره برده است.


به نقل از پدال، تیم هیوندای تلاش زیادی کرده تا این مدل با نشان N، ظاهری تهاجمی و شایسته داشته باشد. تغییرات از نمای جلویی شروع شده، جایی که سپر بطورکامل بازطراحی شده و حالا ورودی های هوای بزرگ و اسپلیتر برجسته ای دارد. رکاب های کناری مشکی جدید، نمای عقب بازطراحی شده با سپر جدید و برای نخستین بار در محصولات N، یک باله عقب دم قو اضافه شده است. گلگیرها پهن تر شده اند تا ظاهر جسورانه تر شود و رنگ جدید آبی پرفورمنس مرواریدی به فهرست رنگ ها اضافه شده است.


همانطور که انتظار میرفت، قوای محرکه آیونیک ۶ N حدودا مشابه آیونیک ۵ N است. این یعنی باتری ۸۴ کیلووات ساعتی که به موتور جلویی با ۲۲۳ اسب بخار و موتور عقبی با ۴۰۰ اسب بخار انرژی می دهد. درمجموع، آیونیک ۶ N قدرت ۶۱۰ اسب بخاری دارد که با فعال سازی حالت N Grin Boost به ۶۵۰ اسب بخار می رسد. این سدان پرقدرت در ۳٫۲ ثانیه به صد کیلومتر در ساعت می رسد (۰.۲ ثانیه سریع تر از آیونیک ۵ N) و تا سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت به شتاب گیری ادامه می دهد. آیونیک ۶ N به لطف معماری ۸۰۰ ولتی، از شارژ سریع DC تا ۳۵۰ کیلووات پشتیبانی می کند و باتری را در ۱۸ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد می رساند.


مانند دیگر محصولات N، مجموعه ای گسترده از خاصیت ها و تنظیمات برای بهبود تجربه رانندگی ارائه شده است. این شامل سیستم بهبودیافته N Active Sound+ با سه پروفایل صوتی قابل تنظیم و نسخه ارتقاءیافته از سیستم فوق العاده N e-Shift (شبیه ساز گیربکس دوکلاچه) آیونیک ۵ است. همین طور خاصیت های جدیدی مانند N Drift Optimizer برای بهینه سازی دریفت، N Battery برای آماده سازی باتری برای رانندگی پرقدرت و N Torque Distribution با ۱۱ سطح قابل تنظیم برای توزیع گشتاور بین محورهای جلو و عقب وجود دارد.


خاصیت انحصاری آیونیک ۶ N، سیستم N Ambient Shift Light است که از نورپردازی داخلی قابل تنظیم برای نمایش بصری نقاط دقیق تعویض دنده برای عملکرد بهینه استفاده می نماید. این یعنی رنگ و شدت نورها با تعویض دنده توسط راننده تغییر می کند. مهندسان هیوندای همین طور هندسه سیستم تعلیق آیونیک ۶ را هم بازطراحی کرده اند. لاستیک های اختصاصی پیرلی P Zero ۵ با ابعاد ۲۷۵/۳۵ R۲۰ نیز بصورت استاندارد برای حداکثر چسبندگی ارائه شده اند. در داخل، تغییرات با پدال های جدید، فرمان اختصاصی N و صندلی های اسپرت N ادامه دارد. هیوندای هنوز قیمت یا شعاع حرکتی این مدل را اعلام نکرده است.


۲۲۷۳۲۲


1404/04/21
13:00:15
5.0 / 5
15
تگهای خبر: آنلاین , استاندارد , تولید , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
لینک دوستان مینی كامپیوتر
مینی کامپیوتر