ترامپ عاشق این خودرو های کوچک است مینی کامپیوتر: ورود کِی کارها، خودرو های فوق کوچک ژاپنی به بازار آمریکا و ابراز علاقه دونالد ترامپ به این خودرو ها، موضوع تازه ای است که توجهات را به سوی خود جلب کرده است. امیرمسعود عابدین: بحث درباره ی کِی کارها (kei car)، کوچکترین و جمع وجورترین مدلهای بازار ژاپن، سال هاست که در آمریکا مطرح می شود، اما هیچگاه به مرحله اجرا نزدیک نشده بود. اما بتازگی با اظهارات دونالد ترامپ و تأکید او بر این که این خودرو های ریزجثه «بامزه» باید در آمریکا ساخته و فروخته شوند، باردیگر بحث ها جان گرفته است. از طرفی، وزارت حمل و نقل و NHTSA (اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا) هم وارد گفتگوهای تازه ای شده اند؛ گفتگوهایی که هنوز معلوم نیست دقیقا به چه تغییری منجر خواهد شد، اما کنجکاوی و بحث های زیادی بوجود آورده اند. کِی کار یک نوع خودروی خیلی کوچک و اقتصادی ژاپنی است که جهت استفاده در شهر طراحی شده و در ژاپن دسته بندی قانونی ویژه ای دارد. این نوع خودرو ها از سال ۱۹۴۹ بعنوان راهی برای تشویق مردم به داشتن خودرو شخصی در دوران بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفتند. ترامپ و علاقه شخصی به کِی کارها برپایه گزارش motor۱، جرقه اصلی این بحث از خود دونالد ترامپ شروع شد. وی در نشستی مطبوعاتی، بعد از اشاره به لغو برخی معیارهای مصرف سوخت، از علاقه اش به کِی کارها گفت؛ خودروهایی که در مسافرت اخیرش به ژاپن توجهش را جلب کرده اند. ترامپ آنها را «واقعا بامزه» توصیف کرد و گفت دوست دارد این مدلها باردیگر مانند بیتل قدیمی به خیابان های آمریکا راه پیدا کنند. او ادعا کرد که ساخت آنها در آمریکا ممنوع می باشد و اعلام نمود که وزیر حمل و نقل را مامور کرده تا سریعا مسیر تولیدشان را هموار کند. شان دافی وزیر حمل و نقل آمریکا هم در ادامه اظهار داشت: «اگر خودروسازی مثل تویوتا یا دیگر برندها بخواهند خودرو های کوچک تر و اقتصادی تولید کنند، ما موانع را برداشته ایم.» بعد از انتشار سخنان ترامپ و وزیر حمل و نقل درباره ی اصلاح مقررات، وزارت حمل و نقل اعلام نمود که هر خودرویی همچون کِی کارها، برای حضور قانونی در آمریکا باید معیارهای ایمنی فدرال FMVSS را رعایت کند. استانداردهایی که مقاومت بدنه در تصادف، محافظت از سرنشینان و الزامات ریز و دقیق مهندسی را در بر می گیرد. اما مشکل کجاست؟ با وجود سخنان خوش بینانه، پیچیدگی های قانونی بازهم پابرجا است. مهم ترین چالش، معیارهای ایمنی FMVSS است؛ سندی ۱۴۰۰ صفحه ای که جزئی ترین موارد ایمنی را تعیین می کند. از میزان جابه جایی فرمان در تصادف گرفته تا ساختار صندلی ها و مقاومت سقف؛ قوانینی که اغلب خودرو های Kei قادر به رعایت آنها نیستند. در عین حال، عدم رعایت FMVSS همیشه به مفهوم ممنوعیت کامل نیست. خودروسازان آمریکایی هم مدل هایی مثل خودرو های مخصوص پیست را تولید می کنند که این استانداردها را رعایت نمی کنند. اما مساله اصلی برای کِی کارها، امکان ثبت قانونی آنها در ایالت های مختلف است؛ جایی که قوانین سختگیرانه تری برای خودرو های جدید اعمال می شود. خیلی از ایالت ها اجازه نمی دهند که یک خودروی جدید فاقد معیارهای FMVSS در جاده های عمومی استفاده شود، حتی اگر خودرو های مشابهی مثل گلف کارتها با محدودیت های مشخص مجاز باشند. 1404/09/17 10:01:15 5.0 / 5 6 تگهای خبر: استاندارد , تولید این مطلب را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط مشخصات اینووی، سدان جدید بازار، عکس این خودرو برای گوش های شما برنامه دارد شریک ایران خودرو به اروپا می رود معماری جدید شبکه ملی اطلاعات با تأکید بر اینترنت امن و باکیفیت نظرات بینندگان مینی کامپیوتر در مورد این مطلب لطفا شما هم در مورد این مطلب نظر دهید = ۵ بعلاوه ۳ درج دیدگاه