پژوهشگران آمریكایی مطرح كردند

كنترل سطح آهن خون می تواند به افزایش طول عمر كمك نماید

كنترل سطح آهن خون می تواند به افزایش طول عمر كمك نماید

مینی كامپیوتر: پژوهشگران آمریكایی در بررسی جدیدی دریافتند كه كنترل سطح آهن خون می تواند راهی برای افزایش طول عمر باشد.


به گزارش مینی کامپیوتر به نقل از ایسنا و به نقل از فیوچریسم، پژوهشگران "دانشگاه ادینبرو" (University of Edinburgh)، راز جدیدی برای افزایش طول عمر انسان کشف کرده اند. آنها در بررسی جدید خود مطمئن شده اند که وجود سطح مناسبی از آهن در خون می تواند به افزایش طول عمر کمک نماید.
پژوهشگران در این پروژه، داده های مربوط به طول عمر بیش از یک میلیون نفر را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که ارتباط مشخصی میان سطح آهن خون و طول عمر وجود دارد.
نکته دیگری که پژوهشگران در این بررسی به آن پی بردند، این بود که بنظر می رسد چندین ژن که در تنظیم سطح آهن خون نقش دارند، در افراد دارای طول عمر بالاتر دیده می شوند. پژوهشگران امیدوارند که بتوانند از این نتایج، در صنایع داروسازی کمک بگیرند.
"پاول تیمرز" (Paul Timmers)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: نتایج این پژوهش، ما را شگفت زده کردند برای اینکه این نتایج نشان می دهند که بالا بودن سطح آهن خون می تواند طول عمر سالم را کم کند اما شاید کنترل سطح آهن خون، در پیش گیری از لطمه های مربوط به افزایش سن نقش داشته باشد.
وی ادامه داد: یافته های این پژوهش نشان می دهند که چرا مصرف بیش از حد گوشت قرمز، به مشکلات در رابطه با افزایش سن مانند مشکل قلبی منجر می شود.
تیمرز اصرار کرد که نتایج این پژوهش هنوز در سطح نظری مطرح شده و برای اثبات آنها باید پژوهش های بیشتری صورت بگیرد.
در هر حال، این پژوهش می تواند به بررسی های آینده در مورد افزایش طول عمر کمک نماید.
این پژوهش، در مجله "Nature Communications" به چاپ رسید.




منبع:

1399/04/28
13:14:37
5.0 / 5
2055
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
مینی کامپیوتر