آیا نسل اول واكسن های كرونا مصونیت همگانی ایجاد خواهند كرد؟

آیا نسل اول واكسن های كرونا مصونیت همگانی ایجاد خواهند كرد؟

خراسان رضوی كیت بینگام، مدیر كارگروه واكسن ویژه انگلیس اعلام نمود: ˮاولین نسل واكسن كووید-۱۹ احیانا ناقص خواهد بود و امكان دارد برای همه مفید نباشدˮ.


به گزارش رویترز، بینگام در بخشی از مقاله منتشرشده در مجله پزشکی لانست (Lancet) اظهار نمود: ما نمی دانیم که هیچگاه واکسن خواهیم داشت و مهم می باشد که خیلی خوش بین نباشیم.
وی ادامه داد: "نسل اول واکسن ها به احتمال زیاد ناقص هستند و باید بدانیم که امکان دارد مانع از عفونت نشوند و علایم را کاهش دهند و حتی در آن صورت هم امکان دارد برای همه یا به مدت طولانی موثر نباشد. "
وی افزود: بر مبنای ارزیابی های این مرکز خیلی از واکسن ها و امکان دارد همه واکسن ها تایید نشوند و کارایی نداشته باشند. هم اکنون، تمرکز بر روی واکسن هایی است که انتظار می رود واکنش ایمنی در افراد بالای ۶۵ سال ایجاد کند.
وی اظهار داشت که ظرفیت جهانی تولید واکسن برای میلیاردها دوز موردنیاز بسیار ناکافی است و توانایی تولید انگلستان هم به همان میزان کم است.
نتایج تحقیق دانشمندان کالج امپریال لندن نشان داد که آنتی بادی ها ضد ویروس کرونا به سرعت در طول تابستان در جمعیت انگلیس کم شد و این مورد بیان می کند که محافظت بعد از عفونت، طولانی مدت نیست و احتمال کاهش ایمنی در جامعه را بیشتر می کند.
به گزارش روزنامه تلگراف، دولت بریتانیا بر روی فرضیه کشنده تر بودن موج بعدی کرونا نسبت به موج اول این همه گیری فعالیت می کند.



1399/08/07
23:25:02
5.0 / 5
1396
تگهای خبر: تولید , فعالیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
مینی کامپیوتر