پژوهشگران شیمی کشور موفق به استحصال مس کاتدی به روش شیمیایی شدند

پژوهشگران شیمی کشور موفق به استحصال مس کاتدی به روش شیمیایی شدند

مینی کامپیوتر: پژوهشگران پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی موفق به دستیابی به دانش فنی استحصال مس کاتدی از منبع مس سولفیدی به روش شیمیایی شدند.


به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، دکتر محمد رضا حلواگر سرپرست این تیم پژوهشی درباب این موفقیت توضیح داد: این طرح با حمایت بخش خصوصی به انجام رسید و خروجی آن استحصال مس کاتدی با خلوص ۹۹.۹۷ درصد و با بهروری بیش از ۹۵ درصد در مقیاس صنعتی بوده است.
وی بیان کرد: اختتام این طرح با تکمیل تعهدات تیم پژوهشی در خصوص راه اندازی خط تولید صنعتی این پروسه در مدت ۹ ماه به انجام رسید و نتایج حاصله از آن می تواند بصورت مستقیم فرایندهای موجود در صنایع استحصال فلز مس را دگرگون سازد.
استادیار پژوهشکده توسعه فرآیندهای شیمیایی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران افزود: پروسه اجرا شده بدون نیاز به کوره های صنعتی با دمای بالا و خطوط الکترووینینگ و تنها به روش شیمیایی نقش مهمی در کاهش سرمایه گذاری ثابت در زمینه صنایع مس خواهد داشت و با کاهش مصرف انرژی به اشکال گاز و برق و عدم تولید سرباره و ضایعات غنی از مس، می تواند به سرعت به روشی برگزیده برای صنایع مس تبدیل گردد.
به گزارش پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، پژوهشگران مشارکت کننده در این طرح حمایت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و سرمایه گذار بخش خصوصی را شرط اصلی موفقیت این پروژه می دانند. توجه صنایع بزرگ داخلی به این دانش فنی پاداشی درخور برای بسط و بهره مندی مجموعه از این دستاورد است.



منبع:

1400/12/07
19:44:51
5.0 / 5
683
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
مینی کامپیوتر