رییس كمیسیون آموزش مجلس:

۱۱۰ مانع پیشرفت شرکت های دانش بنیان برطرف شد

۱۱۰ مانع پیشرفت شرکت های دانش بنیان برطرف شد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: کمیسیون آموزش مجلس 110 مانع پیش روی شرکت های دانش بنیان را همزمان با شعار سال حذف نمود و الان هیچ مانع گمرکی، بانکی، مالیاتی و بیمه ای مقابل پیشرفت این شرکتها وجود ندارد.


به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، علیرضا منادی سفیدان در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه تبریز همینطور در مورد همسان سازی حقوق استادان وزارت علوم، عنوان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه های وزارت علوم و بهداشت را نیز انجام داده است.
به گفته وی، دانشگاه تبریز پیشگام اعمال این همسان سازی شده و ۶۰ درصد این اقدام را انجام داده است تا حق استادان ادا شود اما برخی دانشگاه ها فقط ۳۰ درصد همسان سازی را انجام دادند.
منادی سفیدان ضمن اشاره به برخی مشکلات بوجود آمده در ادامه اجرای این طرح اظهار داشت: با برخوردهایی که از جانب سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت، افزایش حقوقی را که همزمان با همسان سازی انجام شد، از حقوق اعضای هیأت علمی کسر کردند.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر پیگیری های این کمیسیون در مورد اجرای این طرح تصریح کرد و اضافه کرد: کمیسیون آموزش از ادامه اجرای طرح همسان سازی سرباز نزد و پیگیری ها برای بازگشت این مبلغ انجام شد. وزیر علوم هم مدافع اجرای همسان سازی و مخالف اقدام سازمان برنامه و بودجه بود.
نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در خانه ملت، استادان را مهم ترین سربازان علم و دانش دانست.
وی با اشاره به اینکه برای پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان، مجلس ۲۰ قانون به تصویب رسانده است، اضافه کرد: قوانینی را که سال ۸۹ تصویب شده بود، اصلاح کردیم. مطابق قانون سال ۸۹، خاستگاه شرکتهای دانش بنیان، دانشگاه ها هستند.
منادی سفیدان، وزارت علوم را در رأس قله علوم کشور دانست و درباره تعداد شرکتهای دانش بنیان اظهار داشت: هم اکنون هفت هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان داریم اما در زمانی که فقط ۶ هزار شرکت دانش بنیان داشتیم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتند و ۳۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کردند.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در خانه ملت ضمن اشاره به شرایط تحصیلی دانش آموزان، عنوان کرد: در حالیکه ۱۵ میلیون دانش آموز داریم اما حال آموزش و پرورش خوب نیست. سال قبل میانگین معدل دانش آموزان ریاضی و تجربی بین ۱۰ و نیم تا یازده و در حوزه کاردانش هشت بود.


1401/03/10
20:56:44
5.0 / 5
457
تگهای خبر: دانشگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
مینی کامپیوتر