در گفت وگو با مینی كامپیوتر اعلام شد؛

جریمه اپراتورهایی که سرعت اینترنت را تا 30درصد افزایش ندهند

جریمه اپراتورهایی که سرعت اینترنت را تا 30درصد افزایش ندهند

به گزارش مینی کامپیوتر، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اظهار داشت: اگر اپراتوری نتواند سرعت اینترنت را تا پایان خرداد ماه تا ۳۰درصد افزایش دهد، برخورد رگولاتوری قاطعانه خواهد بود.



حمید رضا اعرابی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد افزایش سرعت اینترنت اپراتورهای ارتباطی اظهار داشت: اپراتورهای دارای پروانه بر مبنای الحاقیه های صادره ملزم به افزایش ۳۰ درصد سرعت اینترنت تا پایان خرداد ۱۴۰۳ نسبت به انتهای آذر ماه ۱۴۰۲ هستند که در آن زمان مبحث افزایش تعرفه عنوان شد.
وی در مورد تعهد اپراتورها به وعده افزایش ۳۰ درصدی اینترنت اضافه کرد: شرط اصلی افزایش تعرفه، افزایش سرعت و کیفیت اینترنت است و قصور در این موضوع، اعمال مقررات از جانب سازمان از راه اخطار و اعمال جرایم سنگین را به دنبال دارد.
اعرابی در مورد برآوردهای رگولاتوری از افزایش سرعت اینترنت و تعهد اپراتورها خاطرنشان کرد: روند کلی وضعیت سرعت اینترنت در سطح کشور در ماه های اخیر سیر صعودی داشته اما باید اپراتورها این روند را ادامه دهند و درصورتیکه اپراتوری به هر علتی نتواند به تعهدات خود عمل کند برخورد رگولاتوری قاطعانه و مطابق موافقت نامه پروانه و ضوابط و مقررات خواهد بود.
روند تغییرات سرعت دسترسی اینترنت تلفن همراه در ایران افزایشی است
معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری در انتها اظهار داشت: حسب وظایف و رسالت این سازمان به صورت هفتگی و مستمر جلسات کمیته تخصصی ارزیابی کیفیت اینترنت برگزار می گردد. البته بعضی از توسعه ها و اقدامات نیازمند تأمین تجهیزات از شرکتهای خارجی است. بنا بر رصد مستمر سرعت اینترنت و همینطور گزارشات مراجع بین المللی، روند تغییرات سرعت دسترسی اینترنت تلفن همراه در ایران افزایشی است؛ اما تلاش بر اینست که مطابق زمانبندی، اپراتورها با استفاده از تمامی منابع و ظرفیتهای خود بتوانند تغییرات و توسعه های لازم در تمامی ابعاد و لایه های شبکه برای افزایش سرعت اینترنت را داشته باشند.
به گزارش مینی کامپیوتر به نقل از مهر، دیماه سال ۱۴۰۲ تعرفه اینترنت افزوده شد که یکی از شرط های افزایش آن، افزایش ۳۰ درصدی سرعت و کیفیت اینترنت اپراتورها تا پایان خرداد ماه بود. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم چندی قبل در همین رابطه اظهار داشته بود: این افزایش از مهم ترین تعهدات دریافت شده از اپراتورهای همراه می باشد که تحقق آنها به صورت مستمر توسط سازمان تنظیم مقررات مورد پایش و مطالبه قرار می گیرد و نتیجه آن در سایت نت سنج پلاس قابل مشاهده می باشد که این نمودار مقایسه ای سایت نت سنج پلاس نشان می داد که با افزایش تعرفه اپراتورهای ارتباطی در دیماه سال ۱۴۰۲ برآیند سرعت دسترسی کاربران به اینترنت نسل سوم، چهارم و پنجم از نیمه دوم آذر ماه سال ۱۴۰۲ تا نیمه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۳ فرایندی رو به رشد داشته است.


منبع:

1403/03/12
10:44:50
5.0 / 5
228
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , سایت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
مینی کامپیوتر