اعلان آمار مجازین آزمون ارشد

اعلان آمار مجازین آزمون ارشد

به گزارش مینی کامپیوتر، مدیر کل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با اعلان اینکه بیش از 366 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته شدند، اظهار داشت: مهلت انتخاب رشته داوطلبان فردا پایان می یابد.


علیرضا کریمیان در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی ارشد برای مشاهده نتایج اولیه آزمون خود می توانند به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مراجعه کنند و آن دسته از افرادی که برمبنای محتوای کارنامه مذکور مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی در این آزمون شده اند، لازم است نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی و همین طور تکمیل فرم انتخاب رشته های اینترنتی خود در موعد مقرر اقدام نمایند.
مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اضافه کرد: ۴۷۶۰۹۶ نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ شرکت کرده اند از این تعداد ۳۶۶ هزار و ۲۵۹ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند از این تعداد ۵۴ درصد زن و ۴۶ درصد مرد هستند.
وی با اشاره به اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی روز جمعه ۱۱ خرداد ماه انتشار یافت، اضافه کرد: این دفترچه شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته ها است و به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی سفارش می شود ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی را به دقت مطالعه کرده تا پایان فردا چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه نسبت به ثبت کدرشته محل های انتخابی حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته محل اقدام نمایند. تا حالا بیش از ۶۳ هزار نفر انتخاب رشته کرده اند.
مدیر کل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور تصریح کرد: به داوطلبان سفارش می شود، پیش از مبادرت به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته خود اطلاعیه های پخش شده، توضیحات و اطلاعات مربوط به محل تحصیل، نوع دوره، میزان شهریه و... همین طور اطلاعات مندرج در بخش پیوست های دفترچه راهنمای انتخاب رشته را مطالعه نموده و مد نظر داشته باشند.
کریمیان در مورد متقاضیان مشتاق انتخاب رشته های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: این دسته از داوطلبان باید بعد از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته به درگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند و البته انتخاب رشته برای رشته های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون به طور مجزا و بوسیله دانشگاه مذکور انجام می پذیرد.




منبع:

1403/03/15
12:44:51
5.0 / 5
340
تگهای خبر: اینترنت , دانشگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
مینی کامپیوتر