پاییز پارسی بوطیقای موسیقی دو نسل ایرانی به روایت نوازنده ایرلندی

پاییز پارسی بوطیقای موسیقی دو نسل ایرانی به روایت نوازنده ایرلندی

به گزارش مینی كامپیوتر آلبوم موسیقی «پاییز پارسی» اثر مشترك دو موسیقیدان ایرانی از دو نسل و نوازندگی یك موسیقیدان ایرلندی، به صورت بین المللی منتشر گردید.


آلبوم پاییز پارسی اثر مشترک هرمز فرهت و امیرمهیار تفرشی پور اخیرا توسط نشر بین المللی «دیواین آرت» در کشور انگلستان منتشر گردید. پرفسور هرمز فرهت آهنگساز و مدرس شناخته شده دانشگاه و اتنوموزیکولوگ برجسته ایرانی و امیرمهیار تفرشی پور آهنگساز خوش فکری که با ایده های خویش آثاری را در کنار بزرگان آهنگسازی به انجام رسانده است هنرمندان خالق ین اثر هستند.
این آلبوم به علت انتشار نخستین اثر آهنگسازی شده پرفسور هرمز فرهت، با نام توکاتا که بر مبنای تم کریشیم گیلکی آشنای علاقه مندان این حوزه است و همینطور سونات های پیانوی این آهنگساز که بعد از سال ها و برای اولین بار منتشرشده است، اهمیت افزوده ای دارد.
در بخش دیگر این آلبوم قطعات امیرمهیار تفرشی پور آهنگساز معاصر ایرانی قرار دارد که شامل چهار اثر برای پیانو است که متأثر از فرهنگ ایران با نامهای یسنا، جشن در پاسارگاد، پندار و شب آهنگ ارائه شده است.

همکاری پیانیست بین المللی
نوازندگی همه این آثار توسط مری دوالا پیانیست برجسته ایرلندی اجراشده و در سالن کنسرت مدرسه موسیقی منوهین انگلستان ضبط شده است. هم اکنون این شرکت معتبر نشر موسیقی در حال آماده سازی و انتشار تمامی نت های این آثار است که بزودی در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
لازم به ذکر است شرکت دیواین آرت پارسال هم اثری مشترک با نام فراغی از استاد فوزیه مجد و امیرمهیار تفرشی پور را منتشر نموده بود.


1399/08/12
18:18:45
5.0 / 5
1291
تگهای خبر: دانشگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
مینی کامپیوتر