نخستین پرواز عملیاتی كرو دراگون به تعویق افتاد

نخستین پرواز عملیاتی كرو دراگون به تعویق افتاد

مأموریت سرنشین دار ˮكرو-۱ˮ كه برنامه ریزی شده بود اواخر ماه جاری میلادی و در تاریخ ۳۱ اكتبر و سوار بر موشك ˮفالكون ۹ˮ شركت ˮاسپیس ایكسˮ پرتاب شود به تعویق افتاد و الان پرتاب این مأموریت به ماه نوامبر موكول شده است.


به گزارش مینی کامپیوتر به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، قرار بود مأموریت کرو-۱ که طی آن مقرر است چهار فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شوند اواخر ماه اکتبر صورت گیرد که گویا این مأموریت به تعویق افتاده است. بنابر گفته مقامات ناسا این پرتاب زودتر از اوایل تا اواسط ماه نوامبر انجام نخواهد شد.
ناسا نخستین پرواز عملیاتی سرنشین دار کپسول "کرو دراگون"(Crew Dragon) معروف به اسپیس ایکس کرو-۱ (SpaceX Crew-۱) را که برای نخستین بار چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد برد، برای ۳۱ اکتبر برنامه ریزی کرده بود.
ناسا و اسپیس ایکس(SpaceX) تاریخ پرتاب جدید کپسول "کرو دراگون" را برای انجام نخستین پرواز عملیاتی سرنشین دار خود، ۳۱ اکتبر مصادف با شب هالووین تعیین کرده بودند.
این مأموریت به دنبال پرواز آزمایشی موفقیت آمیز "Demo-۲" صورت خواهد گرفت که دو فضانورد به نام "باب بهنکن" و "داگ هارلی" را به ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) برد. "بهنکن" و "هارلی" بعد از دو ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی در ماه آگوست ۲۰۲۰ به زمین بازگشتند. این پرواز نخستین پرواز سرنشین دار "کرو دراگون" بود که پس از هشت ژوئیه ۲۰۱۱ یک فضانورد را از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین المللی برد.
اسپیس ایکس و ناسا در ابتدا ۲۳ اکتبر را برای انجام این پرتاب در نظر گرفته بودند، اما تصمیم گرفتند آنرا چند روز به تعویق بیاندازند تا پس از پرتاب کپسول "سایوز" در ۱۴ اکتبر و منفصل شدن آن از ایستگاه فضایی در تاریخ ۲۱ اکتبر، به تیم های عملیاتی زمین و ایستگاه فضایی زمان بیشتری برای آماده سازی و بررسی مسائل بدهند. حال گویا تاریخ ۳۱ اکتبر هم تاریخ پرتاب نیست و می بایست تا ماه نوامبر برای مشاهده این پرتاب سرنشین دار صبر نماییم.
مقامات ناسا درباره این تاخیر گفتند: این تأخیر به علت تکمیل آزمایشات سخت افزاری و بررسی داده ها توسط شرکت اسپیس ایکس رخ داده است.
طی این مأموریت فضانوردان ناسا به نامهای "مایکل هاپکینز"(Michael Hopkins)، "ویکتور گلاور" (Victor Glover) و "شانون واکر"(Shannon Walker) و سوئیچی ناگوچی(Soichi Noguchi) فضانورد ژاپنی برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام خواهند شد.
پرتاب برنامه ریزی شده کرو-۱ چندین بار به تعویق افتاده است. نخستین تاریخ پرتاب آزمایشی ۳۰ اوت بود که سپس به اواخر سپتامبر، سپس ۲۳ اکتبر، سپس ۳۱ اکتبر(۱۰ آبان) و الان به اوایل یا اواسط ماه نوامبر تغییر یافت.




منبع:

1399/07/20
14:25:25
5.0 / 5
1275
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
مینی کامپیوتر